کد و پیشواز ایرانسل و آوای انتظار همراه اول

  • ۰
  • ۰

ارزش در برابر قیمت عطر، کیفیت دیگر نکات درباره‌ی عطر


منبع عطر و ادکلن لوکس بایر

مسئله‌ی کیفیت در برابر قیمت عطر، مسئله‌ای پیچیده است، بجهت در باره‌ی چیزی ناملموس همچون عطر. هر کدام از ما تعریف خودمان را از کیفیت داریم، به همین دلیل ، من این پست را به عنوان مکانی برای به اشتراک گذاشتن افکار خود همین طور دریافت نظرات شما می‌بینم. به این باور ندارم که عطر های دیزاینر ارزش کمتری نسبت به محصولات نیش دارند، در همین راستا، این را هم قبول ندارم که Tommy Girlکم‌ارزش‌تر از Shalimar است. تنها نمی‌خواهم قیمت کالای لوکس را برای یک کالای معمولیبپردازم. عطر کالایی لوکس است، با در نظر داشتن شرایط اقتصادی کنونی، می‌خواهم مطمئن باشم که بدون فکر انتخاب نکرده و پولم را درست خرج کرده ‌ام. ی به دنبال عطری هستم که ارزش خوب ی در مساوی قیمتش دارد، نظر شخصی من در رابطه با کالاها مختلف به شرح زیر است:


عطر های کلاسیک

برخی از عطرفروشان می‌گویند که عطرهای کلاسیک، با وجود تغییر فرمولاسیون، هنوز بیشترین ارزش در مساوی قیمت عطر را دارند. به جمله دیگر، این محصولات معطر در زمان ی تهیه و تولید شده‌اند که خانه‌های عطر حاضر بودن صدها دلار برای یک فرمولاسیون جدید بپردازند، که با چیزی که امروزه در جریان است در تضاد است. حتی چنانچه Chanelهم در تولید عطر شماره‌ی 19، یا Estee Lauderدر کل ه‌ی خصوصی‌اش (Private Collection) سعی در صرفه‌جویی داشته باشند، باز تا میزانی می‌توانند در فرمولاسیون دخل و تصرف داشته باشند. این فکری بحث‌برانگیز است، ولی کم پیش می‌آید که محاسباتی چنین منطقی را در باره‌ی عطر انجام بدهم. جهت تست این فکر، من عطر GuerlainJardinde Bagatelle را در مساوی چندین عطر گل مریم بوییدم. این را یافتم که سازنده عطر هر گل سفیدی را جهت سود تجربه کرده است، بخصوص زمانی که Jardinde Bagatelle را در مساوی Idylle (2009) آزمایش کردم، بسیار زیاد پُر و غنی‌تر به نظر می‌آمد.

این که یک عطر در اهمیت کلاسیک باشد، باعث نمی‌شود که به صورت اتوماتیک وارد لیست مورد علاقه‌ی من شود، ولی باعث می‌شود که به آن توجه کنم. برای من دلایل بسیاری درمورد نقد مجدد عطرهای کلاسیک وجود دارد، که ممکن است مهمترین‌ آن ها این باشد که به خودم یادآوری کنم که تعریف کیفیت در قدیم چه بوده.



فروشگاه ها و تولید کنندگان

آیا این که برندهای بزرگ تحت فشار حاشیه‌ی سودشان می باشند به این معناست که عطرهایشان بی‌کیفیت هستند ؟ ابداً! من هیچ وقت نمی‌توانم از "دُلچه گابانا لایت بلو" یا Christian DiorJ’Adoreیا از Estee Lauder Bronze Goddessبگذرم. اگر آن وقت که برچسب قیمت به عنوان شاخصی تعیین‌کننده درباره ‌ی کیفیت عمل می‌کرد قدیم باشد، راحت‌تر خواهد بود که با ذهنی باز به چیزهای مختلف نظر بیافکنیم. من عاشق غنای گرم YvesRocher Rose Absolu، حس آرامش‌بخش Bath & Body Works Cotton Blossom و جادوی قدیمیAvon Imari هستم. گرچه Elizabeth Arden Red Door جهت سلیقه‌ی من بسیاری دراماتیک است، ولی از شیوه ی شهوت‌انگیزی که روی پوست می‌شکفد لذت می‌برم.



برندهای کوچک

زمانی آسان بود که در بین عطرهای برای جست‌وجو بکنید و عطری متمایز و غیر عادی بیابید. هنوز هیجان خود از کشف AnnickGoutal را با مجموعه‌ی اتودهای شخصی‌اش، و SergeLutens با سایه‌هایArabian Night‌اش را بیاد دارم.

امروزه بازار "جا ویژه"ی عطر به مرز انفجار رسیده چنان تنوعی از کیفیت وجود دارد که برچسب "جاویژه" دیگر مفهوم خاصی ندارد. اما این تنوع جست‌وجوی من را جالب‌تر می‌کند. این روزها از توصیه ات مجموعه ‌های مستقل بهره‌مند هستیم، از Aftelierگرفته تا Profumo. من به دنبال کالاها پرطرفدار خانه‌های عطری همچون Chopard (مثل Madness، Casmir!) یا برندهای اروپایی دمدمی‌مزاج همچون Kriziaو Laliqueهستم که تولیدشان متوقف شده یا پیدا کردن ‌شان سخت است. تا پیش از ظهور فروشگاه‌های آنلاین پیدا کردن این عطر ها غیر ممکن بود، ولی امروزه صرفاً با کلیک ماوس می‌توانم قیمت‌ها را مقایسه کرده حتی پیش از خرید شیشه‌ی کامل، نمونه سفارش دهم.



داستان‌ها و کاراکتر

یک عطر با کیفیت بالا باید کاراکتر متمایزی داشته باشد. قیمت عطر هرچقدر که باشد هرکس آن را تولید و ساخته باشد، ارزش کمتری دارد. جهت من این خیلی مهم است که عطر چیزی به من بگوید. می‌خواهم مرا اغوا نماید ، مرا به جنب‌وجوش درآورد، مرا به یاد یک لحظه‌ی ویِژگزینشه بیاندارد یا برای م خیالبافی نماید . این معکمک زیاد خصوصی است، ولی برای من حیاتی‌ترین است. لوکس ترین جنبه‌ی عطر توانایی آن برای ایجاد یک جریان است، و چنانچه این کار را جهت م انجام دهد، خواهم دانست که قرار است عمیقاً عاشق شوم. این‌ها عطرهای 5 ستاره‌ام خواهند بود.



انتشار

از نقطه‌ نظر فنی، عطر باکیفیت، عطری است که ماندگاری مناسب داشته باشد و به زیبا یی انتشار شود. من عاشق عطرهایی هستم که ظریف و لطیف هستند ، ولی هیچ‌چیزی آزاردهنده‌تر از عطری نیست که بعد از چند ساعت محو می‌شود. استثنائی در این باره، عطرهایی به سبک ادکلن می باشند که جهت تر تازه شدن و تجدید نیرو طراحی شده‌اند.

برای من برترین راه در رابطه با تجربه‌ی عطر جدید ، این است که برچسب‌ها را فراموش کنم و با ذهنی باز آن‌ها را ببویم. کیفیت شاید امری سلیقه‌ای باشد، ولی هیچ چیز مبهمی درباره ‌ی تاثیر عاطفی عطر ً خوب وجود ندارد.


نظر شما چیست؟ شما از عطر با کیفیت چه تعریفی دارید؟

  • ۹۵/۰۸/۱۰
  • مهدی کیانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی